před 4 měsíci

Můj syn hodně sportuje, hraje fotbal, florbal a závodně plave. jeho trenéři nám doporučili nějaké doplňky s cukrem a bílkovinami. Aby syn přibral, je mu 16 let ale je hrozně hubený. něco už jsme hledali, ale moc se v tom nevyznáme tak vás prosíme o radu, co by pro něj bylo vhodné. Děkujeme.

Odpověď
před 3 měsíci

Dobrý den, bílkoviny bych v tomto případě doporučil získávat spíše z běžných zdrojů (vejce, maso, ryby, mléko) a proteinovým koktejlem doplňovat až pokud bude bílkovin nedostatek. Doporučil bych v tomto případě dávkování 1,5 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. Dávkování si lze také snadno spočítat v naší proteinové kalkulačce.

Pro nárůst hmotnosti doporučuji užívání takzvaných gainerů což jsou proteinovo – sacharidové premixy které se lépe vstřebávají a rychle doplňují ztracenou energii. I proto bych je doporučil užívat co nejdříve po tréninku. Vhodné je také vybírat gainery, které obsahují i aminokyseliny a to nejlépe BCAA (Leucin, Isoleucin, Valin). Příkladem může být Survival Palatinose Gain 20 který obsahuje jednak aminokyseliny BCAA ale i mnoho dalších určených pro regeneraci svalstva a napomáhající i lepšímu nabrání hmotnosti.

Děkuji za váš dotaz, Martin Bárta