před 7 měsíci

Dobrý den, několik let jsem necvičil a rád bych opět začal. Je mi již 48 let a síly ubývají. Určitě budu potřebovat kreatin před tréninkem, kdysi jsem používal tekutý, pár kapek pod jazyk před posilovnou. Již jsem se u Vás díval na nabídku. Ale co po tréninku? Proteiny nebo sacharidy a gainery. Potřebuji zpevnit tělo, břicho a na nějaké velké svalové objemy už asi nebude síla. Takže spíše rekreačně 3x týdně posilování a 3x týdně běh. Moc děkuji za odpověď. Pavel

Odpověď
před 7 měsíci

Dobrý den, kreatin bych vám v tomto případě doporučil spíše v prášku nebo kapslích který v naší nabídce najdete. Tekutý kreatin v nabídce nemáme a již jej ani většina výrobců nevyrábí kvůli jeho nízkým účinkům. Doporučoval bych vám tedy spíše užívání těchto výrobků klidně i s čistým kreatin monohydrátem.

Pro zpevnění těla a získání svalové hmoty bych vám určitě doporučil gainery po tréninku které napomohou regeneraci díky obsahu aminokyselin BCAA a zároveň pomohou doplnit ztracené cukry a zabránit tak i katabolickému efektu který svaly ničí. Jako gainer bych vám doporučil ten s vyšším obsahem bílkovin a cukry, které se „uvolňují“ postupně jako je například Survival Palatinose Gain 20

Zároveň bych samozřejmě doporučil užívat dostatečné množství bílkovin, jejichž denní potřebu si můžete orientačně spočítat v naší proteinové kalkulačce – v případě menšího příjmu bílkovin z běžné potravy doporučuji taktéž zařadit důležitý proteinový doplněk, který najdete zde – https://fitkram.cz/…rotein/0/0/0

Děkuji za váš čas, Martin Bárta