Všechny novinky

Recenze: Amix Carbojet Gain vs. Weider Giant Mega Mass 4000


Jako sportovec můžete (no spíš musíte) mít načteno, ale když pak dojde na vlastní trénink a s ním spojenou životosprávu, přichází ke slovu metoda pokusů a omylů. Každé tělo je jiné, reaguje na odlišné podněty, vyhovují mu jiné cviky, potřebuje specificky vyváženou stravu i suplementy.

Vyzbrojený slušnými teoretickými znalostmi a bezmála dvěma lety tréninku jsem se rozhodl porovnat dva produkty ze skupiny gainerů: Carbojet Gain od Amixu a Mega Mass 4000 od Weidera. Nestává se mi často, že by se mi sešly dva výrobky najednou. A tohle se jevilo jako skvělá příležitost. Jasně, výsledky budou čistě subjektivní, ale o to mi nakonec jde. Nechci vědět, který z nich je lepší, ale který bude víc vyhovovat přímo mně.

Začínám porovnáním etiket:

Složení Carbojet Gain   Mega Mass 4000
  1 odměrka (50g) 100 g 2 odměrky 100g)
Energetická hodnota 184,2 kcal 368,4 kcal 400 kcal
Bílkoviny 7,5 g 15 g 26 g
Sacharidy 34,5 g 69 g 60 g
  → z toho cukry 14,25 g 28,5 g 11 g
Tuky 1,8 g 3,6 g 6 g
  → z toho nasycené Méně než 0,5 g Méně než 1 g 1 g
sladidlo cukralóza a acesulfame-K cukralóza
příchutě Banán, čokoláda, jahoda, vanilka Vanilka, čokoláda, jahoda, bílá čokoláda, brusinky-jogurt
balení 50 g, 1000 g, 2250 g, 4000 g 3000 g, 7000 g
Složky navíc AmixTM Phospho Matrix, DigeZyme® Kreatin monohydrát (pouze v inovovaných verzích produktu. Ve 100 gramech – 2000 mg)
Forma bílkovin Syrovátkový proteinový izolát, syrovátkový proteinový koncentrát, odtučněný syrovátkový a hovězí proteinový hydrolyzát Sojový proteinový izolát, syrovátkový proteinový koncentrát, syrovátkový proteinový izolát, mléčný proteinový izolát a vaječný albumin
Forma sacharidů Maltodextrin, Vitargo® (sacharid s ultra vysokou molekulární hmotností), Palatinose® (sacharid s nízkým glykemickým indexem s prodlouženým účinkem), kvalitní fruktóza a dextróza. Maltodextrin, fruktóza, dextróza

energetické hodnotě je ten rozdíl nepatrný, často navíc gainer míchám v mléce (nízkotučném nebo odtučněném), nějakou tu kalorii navíc si dovolit můžu. Svým somatotypem spadám mezi ektomorfy, při výšce 178 cm vážím teď 75 kg. Mým jasným cílem je tedy budování hmoty a to v mém případě předpokládá spoustu kvalitního jídla, kupu super kvalitních suplementů, dobře zvolený trénink a dostatek spánku.

množství bílkovin je Mega Mass 4000 napřed. Ale přece jenom musím říct, že při pohledu na proteinový profil na mě dělá lepší dojem produkt od Amixu. Asi jsem ze staré školy, ale sójovým bílkovinám jsem prostě na chuť nepřišel. Navíc vím, že v jídelníčku mám bílkovin dost. Jde mi o potréninkový koktejl, který si dám bezprostředně po cvičení a zhruba po hodině pak ještě normálně jím (většinou maso s rýží).

Devíti gramový rozdíl v obsahu sacharidů není v celkovém množství nic významné. Zato podíl cukrů už je značně odlišný. Carbojet je skoro na trojnásobku.

Ale současně jasně vidím i rozdíl v obsahu tuků.

Jedno je jasné – oba produkty stojí za zkoušku, každý z nich má bezpochyby spousty skalních příznivců. A já jen musím vyzkoušet, co bude „sedět“ mně.

Svůj soukromý výzkum jsem nastavil tak, že týden budu brát dávku Carbojetu před i po tréninku a ve dnech volna jednu dávku místo svačiny. Druhý týden ve stejném dávkování pojedu Mega Mass 4000. Třetí týden zařadím Carbojet jen po tréninku a ve dnech volna jednu dávku. Čtvrtý týden totéž s Mega Mass 4000.

Vím, že je to krátká doba, je mi jasné, že ty tréninky nejsou nikdy úplně stejné (i když se držím stejného rozpisu) – každý máme svoje lepší a horší dny, stačí trochu větší nervy v práci, noc, kdy se tolik nevyspíte, a to všechno výkon ve fitku rozhodně ovlivní. Ale přesto jsem byl rozhodnutý sledovat a do tréninkového deníku pečlivě zapisovat, jak se mi cvičí, o kolik jsem mohl zvýšit zátěž, kolik jsem nabral/nebo shodil.

Celý ten měsíc jsem se v podstatě vyhýbal aerobním aktivitám. Kdybych běhal, nedočkám se svalů asi nikdy. Vážil jsem se vždycky na konci týdne, tzn. v neděli v sedm večer. Jídelníček jsem dodržoval po celou dobu stejný.

Začínal jsem s tělesnou váhou 72 kg a zvládal svoje čtyři série bench pressu o 6–8 opakováních se zátěží 65 kg. To není moc, ale cvičím sám, takže dokud si nejsem opravdu jistý, váhu nezvyšuju, protože nemám k dispozici dopomoc.


1. týden (Carbojet před a po tréninku + 1 x ve dnech volna) Po prvním týdnu jsem navážil (s velkým nadšením) 73 kg a v benchi jsem si troufnul (cvičím hrudník v pátek, takže už jsem měl za sebou pět dnů suplementace) na 68 kg ve druhé sérii. Koktejl Carbojet mi chutnal (mám čokoládovou příchuť, přijde mi přirozená, vidím jako plus, že produkt neobsahuje aspartam, protože příchuť tohohle sladidla mi vždycky vadila), bez problémů jsem ho vypil i po náročném tréninku, aniž bych pak měl pocit těžkosti v břiše. Stejně tak při konzumaci 30 minut před cvičením jsem neměl důvod si na cokoliv stěžovat.


1. týden (Mega Mass 4000 před a po tréninku + 1× ve dnech volna) Po druhém týdnu – tentokrát s Mega Mass 4000 – jsem měl 73,5 kg, svaly mi přišly plnější (možná účinek toho kreatinu, žádné jiné doplňky jsem nebral, kromě proteinového koktejlu před spaním), tréninky jsem zvládal dobře, energie mi nechyběla, svaly byly zregenerované. V benchi jsem zkusil zvednout váhu na 70 kg (poprosil jsem trenéra z fitka, aby u mě pro jistotu stál a stačil mi tam jen jako psychická opora) a sérii o sedmi opakováních jsem dal naprosto v klidu.


1. týden (Carbojet – po tréninku + 1 x ve dnech volna) Na konci třetího týdne ukázala váha 74,2 kg, bench press jsem se 70 kg dal ve dvou sériích po sedmi a šesti opakováních, místo předtréninkového suplementu jsem před cvičením jedl banán a nízkotučný řecký jogurt a přišlo mi, že jsem na konci tréninku unavenější.


1. týden (Mega Mass 4000 – po tréninku + 1 x ve dnech volna) Závěr čtvrtého týden ukázal 75 kg, měl jsem velikou radost. A nejenom z nárůstu váhy, na začátku svého experimentu jsem se vyfotil a počáteční snímek se porovnal s tím závěrečným. Rozdíly to jsou samozřejmě nikterak dramatické, ale já je vidím a jsem hrozně spokojený. Předtréninkové jídlo bylo stejné, suplement jsem konzumoval hned po cvičení. Uvědomil jsem si, že Mega Mass podle všeho déle trávím. Když jsem pak měl sníst normální porci jídla, musel jsem se do toho trochu nutit. Nejspíš ten vyšší obsah tuku zpomalí trávení. Maso s rýží jsem si tedy dával spíš hodinu a půl až dvě hodiny po tréninku, což ale zase nijak zvlášť nevadilo. V benchi jsem si zkusil 72 kg a vyšlo to. Trenér mě přesvědčoval, že mám i na víc. A že ty moje silové výkony budou z části dílem suplementace a pak taky díky tomu, že si začínám věřit.

Každopádně jsem za čtyři týdny nabral tři kila a jak tak koukám do zrcadla, jsou to hlavně svaly. Mám větší sílu, obrovskou motivaci do dalšího cvičení a vím, že nějaký ten gainer je pro mě nutnost. S ohledem na moje potřeby a režim dne je pro mě asi Carbojet lepší, nižší podíl tuku a obsah trávicích enzymů zajistí, že koktejl rychleji strávím, takže můžu dřív po cvičení sníst porci masa s přílohou a pak (cvičím navečer) už si dávám jen protein před spaním.